Az informatika eszközök, okos telefonok, tabletek, hordozható és asztali számítógépek ma már csaknem minden fiatal kezében vagy szobájában megtalálhatóak. Ezek használata játékra, kapcsolattartásra, internet hozzáféréssel on-line kommunikációra, közösségi média jelenlétre, videó nézésre mindennapos.
Úgy tekintünk a mai 8 – 14 éves korosztályra, mint akik ügy születtek, hogy „vérükben” van ezen eszközök használata és nem kell nekik külön megtanulni. Valóban nem okoz gondot nekik az eszközök használatának elsajátítása, azonban az eszközök adta igaz lehetőségek sokszor kihasználatlanul maradnak.
Ezért (is) fontos az oktatás, aminek a lehetőleg személyre szabottan, élményalapú szemlélettel kell(ene) a informatikai és a természettudományos ismereteket átadni illetve a meglévő tudást segíteni rendszerbe szervezni. Mindezt annak érdekében, hogy a matematikai és digitális kompetencia valamit olyan készségek mint a problémamegoldás, a logikus-algoritmikus gondolkodás és az együttműködési képesség magas szinten fejlődjön ki ebben a korosztályban.
Nem azért, hogy minden gyerekből programozó legyen, inkább azért, mert ezek a készségek valamint az algoritmikus gondolkodás elsajátítása elengedhetetlenül fontos ennek a nemzedéknek, hogy meg tudjon felelni a következő évek – ahogy szaknyelven mondják az Ipar 4.0 – kihívásainak.