Robotprogramozó Országos Csapatverseny
2010 óta szervezik meg minden évben az Országos Robotprogramozó Csapatversenyt Lego Mindstroms EV3 alapokon. A verseny ötletgazdája és legfőbb mozgatórugója Kiss Róbert a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium mestertanára.A verseny célja, hogy a tehetséges, informatika, programozás, reáltudományok iránt fokozottan érdeklődő diákok számára lehetőséget biztosítsanak tudásuk, kreativitásuk összemérésére.
A versenyben az általános iskola 5 – 8. évfolyamos diákok 3 fős csapatokkal vehetnek részt, akik 3 kategóriába sorolva mérik össze tudásokat.
Az I. kategória (5. évfolyam) és a II. kategória (6. évfolyam) résztvevő csapatainak a kapott feladatsoron szereplő feladatokra kell programokat készíteniük. A programok elkészítésére a csapatoknak 90 perc áll a rendelkezésre. Ezen idő letelte után a csapatok feltöltik az elkészített programokat a csapat versenyrobotjára. A programok forráskódját a megadott néven elmentik és a zsűri rendelkezésére bocsátják.
A csapatok a robotra feltöltött programokat a zsűri előtt bemutatják. A bemutató időtartama: csapatonként 5-6 perc. A szakmai zsűri pontozza a bemutatott programokat. A zsűri a forráskódot is értékeli, azzal kapcsolatban acsapatoknak kérdéseket tehet fel. A megszerzett összpontszám alapján alakul ki a verseny végeredménye.
III. kategória (7-8. évfolyam) versenye úgynevezett rapid rendszerben kerül lebonyolításra. A részvevő csapatokkal a szervezők egyszerre egy feladatot ismertetnek, amelynek szövegét nyomtatva is megkapják. Ezt követően a csapatoknak 10-15 perc áll rendelkezésére a feladatmegoldására. Ezen idő letelte után a csapatok feltöltik az elkészített programot a csapat versenyrobotjára. A program forráskódját a megadott néven elmentik és a zsűri rendelkezésére bocsátják.
A csapatok a robotra feltöltött programokat a zsűri előtt bemutatják. A bemutató időtartama: csapatonként 2-3 perc. A szakmai zsűri pontozza a bemutatott programokat. A zsűri a forráskódot is értékeli, azzal kapcsolatban a csapatoknak kérdéseket tehet fel.
A bemutató után kerül sor a következő versenyfeladat ismertetésére és csapat általi megoldására. Összesen 5-6 feladat kerül kitűzésre. A feladat nehézsége alapján a megoldására fordítható idő 10-15 perc feladatonként. Minden feladat ismertetése, és a megoldásra szánt idő letelte után értékel és pontoz a zsűri. Valamennyi feladat megoldása után a megszerzett összpontszám alapján alakul ki a verseny végeredménye.
A verseny hivatalos weblapja: Robotprogramozó Országos Csapatverseny
Az oldalon megtalálható az aktuális versenykiírás és az előző évek feladatai, megoldásai.